A csodatévő citromos víz

Mielőtt vegán lettem, hosszú évekig minden reggel kávéval indítottam a napomat. Egyetemi éveim alatt (különösen vizsgaidőszakban), és később a munkahelyemen is a reggeli kávét sokszor követte délelőtt egy második, vagy akár egy harmadik is később, a délután folyamán. Szentül hittem, hogy kávé nélkül felébredni sem tudnék, meg voltam győződve róla, hogy nekem mindenképpen szükségem van koffeinre, el sem tudnám képzelni, hogy anélkül induljon a napom.

Később, ahogy a növényi tápláléknak köszönhetően fokozatosan tisztult a testem, úgy éreztem egyre kevésbé a reggeli kávézás szükségét és elhatároztam, hogy lemondok a napindító koffeinadagomról. Mivel én nemcsak a kávé ízét, hanem az illatát és magát a kávézás rituáléját is nagyon szerettem, így a legelső próbálkozásom a gabona alapú pótkávé volt.  (A koffeinmentes kávé nálam nem jött szóba, mert ugyan csak minimális mennyiségben, de tartalmaz koffeint.) Így hát néhány napig iszogattam a teljesen koffeinmentes gabonakávémat először vízzel, utána különböző növényi tejekkel, de mivel az íze csak nyomokban emlékeztetett a kávéra, ez valahogy mégsem volt az igazi.

Aztán egyik reggel gondoltam egy merészet, és a pótkávés doboz és a vízforraló helyett a citrom után nyúltam. Mintha emlékeztem volna rá halványan, hogy egyszer régen olvastam valahol a reggeli langyos citromos víz jótékony hatásairól. Aztán az első citromos vizet a következő reggelen követte a második, aztán a harmadik, ma pedig már el sem tudnám képzelni a reggelemet a napindító csodatévő vizem nélkül. Körülbelül fél liter langyos (a legjobb, ha testhőmérsékletű) vízbe belefacsarom egy fél citrom levét, és szép lassan elkortyolgatom, de mindig csak éhgyomorra, és elfogyasztása után várok legalább 30 percet a reggeli előtt.

Hogy miért érdemes minden reggel citromos vízzel indítani a napotokat? Íme néhány ok, hogy ti is kedvet kapjatok hozzá, akár a reggeli kávézás helyett és megtapasztaljátok csodás élettani hatásait:

  1. Kiváló C-vitamin, kalcium, citromsav, foszfor és magnézium forrás.
  2. A C-vitaminban gazdag citrom erősíti az immunrendszert, segít a vírusok leküzdésében, felveszi a harcot a megfázással, a C-vitamin ráadásul elősegíti a vas felszívódását is.
  3. A reggeli langyos citromos víz segít a szervezet megfelelő hidratáltságának fenntartásában, C-vitamin tartalma révén pedig megadja a  szervezetnek a reggeli energialöketet.
  4. Lúgosító hatással bír, rendszeres fogyasztása segít fenntartani a szervezet egészséges PH-értékét.
  5. Segíti az emésztési folyamatokat, enyhíti az emésztési zavarokat, a gyomorégést, a székrekedést és a puffadást.
  6. Stimulálja a májat, ezáltal segít megszabadulni a méreganyagoktól.
  7. Antioxidáns tulajdonságai révén segít a szabadgyökök elleni harcban és hatékony a ráncok, sőt a pattanások ellen is! Halványítja az öregedési foltokat és segít ragyogóan tartani a bőrt.
  8. A citromban található természetes pektin rost csökkenti az éhségérzetet, így a citromos víz fogyasztása a fogyókúrában is segítséget nyújthat.
  9. Magas káliumtartalmának köszönhetően hozzájárul az agy, és az idegrendszer megfelelő működéséhez, ráadásul segítséget nyújthat a stressz, a szorongás és a depresszió elleni küzdelemben
  10. Tisztítja a vért és az ereket, ezáltal javítja a vérkeringést.

Kép: innen

Szólj hozzá!

